Det är nu man vill stanna tiden

Det var med en blöt akvarell och Zara Larssons sommarprat som jag började min dag igår. Solens första strålar lyste in genom mitt sovrumsfönster och allt var sådär härligt idylliskt, jag hade sommarlov. Jag var vaken tidigt och jag hade all tid i världen. 
 
Sedan begav jag mig iväg till Borås med fina vänner för att shoppa och äta gott. Vi drack instagramvänligt iste under en parasoll utmed Viskan och åt värdigaste hamburgarna på Tugg. Det var varmt, men så mysigt. Någon av oss sade "Nu känns det verkligen att vi har sommarlov", för att en sekund senare inse att det är mindre än en vecka kvar till skolan börjar igen. Det är nu man vill stanna tiden och göra allting som blivit ogjort. Det är nu man vill leva och ta vara på varenda sekund. 
 
 
Publicerat i Allmänt