En sista dag

Sista dagen på sommarlovet. Helt galet, att 10 veckor kan gå så fort alltså. Nu när sommarvädret dessutom precis hittat hit så tar ledigheten slut och skolan tar vid. På ett sätt känns det dock helt okej, jag har kunnat släppa skolan helt nu i sommar vilket varit sjukt välbehövligt efter vårterminens stressbubbla. Jag har dessutom lyckats upptäcka nya sidor hos mig själv som jag inte visste fanns (wow!)."Hej jag heter Klara och jag har en identitetskris" 
 
Men ja, sommaren har väl varit rätt bra ändå. Man kan ju inte hinna med allt. Hur mycket man än vill. Så vad gjorde jag av min sista dag på sommarlovet? Min första (och enda) direkta plan var att äta chokladpudding och skicka snaps till alla som jag vet börjat skolan idag. Men så blev inte fallet. Jag gick en såkallad "powerwalk" (hatar ordet, det är så grymt sönderhypat). Eller näe jag tränade intervaller, typ i alla fall. Ni fattar grejen. Jag motionerade tidigt på morgonen och fick känna solens första strålar i ryggen. Sedan tog jag mopeden hem till en kompis och avslutade sommarlovet med härliga pinglor, björnbärspaj och kubb. Ett perfekt avslut. 
 
 
Publicerat i Allmänt