Karaktärer i en Håkan-sång

Igår var jag på tjejkväll i Limmared, alltid lika trevligt! Ikväll blir det bio, Jupiter Ascending. Är grymt taggad! Meanwhile försöker jag skriva på min roman/novell/bok som ska vara klar 2/3 ... Panik? Ohja! Har väl skrivit sisådär 75% av den och har fastnat mitt i en ångesthärva som karaktären tycks vägra att komma ur. Mycket problematiskt. Men å andra sidan väldigt viktigt för att förstå hur karaktären resonerar och reagerar på vissa situationer.
 
Vill lyfta fram människan i karaktären, vilket inte enbart innebär ångest såklart men inte enbart lycka heller. Det gäller att hitta en balansgång där, skitsvårt rent utsagt. Slängde till och med ihop en "specialanpassad" spellista för att hitta rätta "känslan" riktigt roligt faktiskt! En del äldre låtar, typ Basshunters "Now youre gone".
 
Blir en speciell feeling när man tar så gamla låtar och slänger in i en spellista, gamla minnen blandas med nya. Som gjort för att hitta något att skriva om. Till och med Håkan Hellström och Markus Krunegård fick vara med på ett hörn, vilket inte händer så ofta faktiskt. Men det är något speciellt med svensk lyrik, man kan relatera första lyssningen, trots att jag är bra på engelska så kräver vissa engelska texter flera lyssningar innan budskapet sjunker in. 
 
Här har ni listan, visst är namnet helt fantastiskt? Haha, hade verkligen ingen fantasi alls ... xD 
 
Har du något låttips som skulle passa in på listan? :D Bring it on!