Marathon

Denna helgen ska min bok skrivas klart, deadline är på måndag och jag känner mig allt annan än färdig. Vilket är sjukt frustrerande. Så skriva är vad jag kommer ägna min helg åt, vilket är helt okej för min del! Annars? Näe, jag vet inte. Om några veckor åker jag till Polen med skolan, det känns så overkligt att jag ska till Auschwitz. Overkligt och lite skrämmande. Men också väldigt viktigt.
 
Så mycket kretsar kring Förintelsen, främlingsfientlighet och Antisemitism i nuläget. Riktigt tungt, men intressant (om det nu är rätt ordval). Vet inte om det är någon bidragande faktor till att jag är kreativare än någonsin just nu. Det är väl mycket som ska ut helt enkelt, tankar och känslor som väcks när man läser om vad människor kan göra mot varandra. Att dessutom se att liknande saker händer nu, runt omkring i världen gör det inte bättre. Hat förstör så jävla mycket. En liten parentes bara, såhär en lördagsförmiddag. 
 
Hittade förresten en tjej i Skottland som går under samma bloggnamn (fast på en annan domän) som jag ... Känns bra att jag kollade upp sådant innan jag startade bloggen (hopplösa människa). Men aja, det tar jag inte tag i idag. 
 
Hadé gött folks! 
 
Publicerat i Allmänt