Historien om en tekopp

Inte varje dag man dricker te vars namn är en historia om liv och död, kärlek och hat. Var inne i Borås idag med Michaela och var då givetvis inne i "Berghs te och kaffehandel" (suger på namn, ok). Stod där i den lilla affären och drog in den himmelska doften av te. Så mycket te. Te från golv till tak. Jag var i himlen.
 
När jag stod där och insöp atmosfären fångades min blick av Tristan och Isolde. Läste ju den boken i höstas!! För er som inte känner till den så är det en ganska exakt kopia av Romeo och Julia fast man har bytt ut balkongscenen mot lite mer "hjärta-smärta-riddaren-räddar-prinsessan-från-den-stora-elaka-draken". Ganska exakt så, lite mer magi också. Vilket jag gillar! Väldigt stereotypiska könsroller med andra ord, supriiise. Men den är skriven på typ 1500-talet så det är väl ok ändå. 
 
Förutom att jag blev helt såld på namnet så doftade teet himmelskt! Ett svart te med mango, ananas och passionsfrukt (tror jag?). Så galet gott i vilket fall som helst. Detta och Mors lilla Olle rekomenderas varmt om ni någonsin får för er att köpa te i stans bästa affär!  
 
Och ja jag köpte mer än bara te. Ett par stentvättade leggins (dör stentvätts-döden) och en kjol, nej jag vet. Vart är världen påväg?? JAG? KJOL? Men någongång måste under ske, även de mest osannolika. 
 
Imorgon står det jobb på agendan, jag känner redan nu hur sömnbrist, glömd mat och bensinstopp kommer komma som ett brev på posten. Men men, man kan inte få allt här i livet. 
 
Hadé gött folks! 
 
 
Publicerat i Allmänt