En kväll i Juli

Solnedgång, en vattenyta som krusades och hästar som frustade. Det var sommar. Fåglar kvittrade och hästarnas manar vajade i den milda vinden. Det var en ljummen kväll i Juli. Jag blev ombedd att hänga med och fotografera, jag sa ja. Tog cykeln och cyklade i förväg. Jag visste vart dom skulle, jag hade ju själv ridit dit så många gånger. På den tiden då hästar var det bästa jag visste. 
 
Solen sänkte sig över trädtopparna. Kameran gick på högvarv, på fel inställningar. Men jag fångade ögonblicket. Trots brusiga bilder och mysko färger så fångade jag känslan där och då. Känslan av frihet. Glädje. 
 
Jag kom faktiskt på såhär i efterhand att just den dagen när bilderna togs hade jag haft kameran i ett halvår. Ett halvår, ett ögonblick men ändå en evighet.
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt