Skolpepp (eller depp?)

Jag har stått i valet och kvalet, ska jag blogga om skolan nu, eller ska jag vänta? För veckorna innan skolstarten brukar skolan alltid vara ett känsligt ämne. För mig har det alltid varit så att jag "smyglängtat" till skolan de sista veckorna av sommarlovet. Det finns ju mycket med skolan man inte saknar men man längtar ju lite efter att få träffa alla igen och återgå till någon form av vardag.
 
I vilket fall som helst, att köpa skolsaker. Det är dyrt, tidskrävande men framför allt väldigt mysigt. Jag vet inte hur länge jag stod och bläddrade i olika kalendrar det här året. Det var precis som om jag sög på karamellen extra länga bara för att det är sista läsåret. Jag hittade i alla fall en som jag  tyckte om direkt. Egentligen hade jag velat ha en jag kunde fixa framsidan själv på. Hade en sådan förra året och trivdes jättebra med den. Men så vet jag hur det blir, man gör en framsida och blir inte nöjd alls. Man gör en till, slänger den förra och så börjar man om igen. Enormt tidskrävande. Så nej, det fick bli den ni ser till höger i bilden. "Trendkalendern" som den så fint heter, att den ens har ett namn farscinerar mig.
Det roliga är att varje uppslag i kalendern har en sida med veckodagar och en sida där man kan skriva en egen "to do-lista" vilket passar mig perfekt! Dessutom har var uppslag en QR-kod som leder till en blogg som handlar om pyssel och dylikt. Trevligt, trevligt. En bloggkalender, så passande. 
 
Förutom att köpa en kalender så köpte jag mig ett nytt pennfack, med svalor på!  Alltså vad jag älskar det, stort, rymligt, fint, bra kvalité och så vidare. Nu har jag dessutom ett par mysbrallor i matchande tyg, typ i alla fall. Så pluggmyset är fixat och klart!
 
Köpte en massa annat med som jag antagligen hade klarat mig jättebra utan. Men det gjorde mig lite mer pepp på skolan och lite mer depp för att sommarlovet snart är slut. Men men, svalorna på pennfacket är i samma blå nyans som de blå på min kalender. Så det kommer nog gå rätt bra trots allt! 
 
Nu ska jag äta frukost för att sedan bege mig iväg på picknick med mina brudz, wihoo!
 
Hadé och ta nu vara på de sista dagarna av sommarlovet! 
Publicerat i Allmänt