En midsommar

Det har varit midsommar, helg och 3 dagar har gått sedan jag skrev här senast. Sedan dess har allt förändrats. Okej kanske inte allt, men man kan inte längre röra sig obehindrat i huset utan att riskera att snubbla eller sjunga utan att råka väcka någon. Vi har nämligen blivit med valp. Ett litet yrväder vid namn Ingo har flyttat in. Hilma (taxen), kaninerna och katterna är förskräkta och undrar vad det är vi dragit hem. Jag förstår dem delvis, han är överallt! Skor, mattor, sockar, tår ... allt tuggas det på. Men söt är han och gladare hund får man leta efter. 
 
Så vi tillbringade helgen i en bil till och ifrån Hälsingland. Jag vet inte hur jag tänkte, för det var väl knappast så jag hade tänkt tillbringa min midsommar. Men i något svagt ögonblick i mitt liv tyckte jag väl det lät som en bra idé och hängde på. Vi åkte till en hälsingegård och frös medan vi kollade på hälsingebor som dansade smågrodorna med slokande midsommarkransar. Har aldrig sett en så gigantisk majstång, någonsin. Fick inte ens med hela på bild!! 
 
 
Det var dock riktigt mysigt och vi fick övernatta i Ingos uppfödares gäststuga. Maken till gästfrihet har jag nog aldrig stött på!!  
 
Förutom att man dog söthetsdöden på grund av Ingo och hans syskon så hade de en igelkott på besök. jag tänkte mig inte för det minsta utan kastade mig ner på mage för att ta kort ... i min vita blus. Men det var det så värt!! 
 
Det var min midsommar det. Lugn, odramatisk och kall. Men rätt så mysig trots allt!
 
Just nu sitter jag och lyssnar på filmmusik. Fingrarna kliar av inspiration och kreativitet som vill ut, nu! Jag har något på gång, ska se om jag kan få till något ... Älskar känslan av att man har all tid i världen!! 
 
Ta hand om er! 
 
Adjöss
 
Publicerat i Allmänt