Stockholm in pics

Som ni säkert vet så stack ju jag och klassen på en liten tripp till Stockholm nu innan lovet. Hann med lite allt möjligt vi, intog både riksdagen, SVT och Sveriges radio. SA13 went badass. Kan väl be om ursäkt i förhand för hur färglösa vissa av bilderna är ... 
 
◊ Måndag morgon, vi var på g till huvudstaden. Vad passar då bättre än sminkpaus och Chai latte i väntan på nästa tåg? 
 
◊ Vi är elva i klassen allt som allt så detta vart tyyp halva styrkan. Snygga brudz! 
 
◊ Spexiga är de med! 
 
◊ Som de samhällare vi är så började vi vår resa med ett besök i riksdagen. Intressant, men sjukt mycket information! Kändes dock rätt coolt att gå runt i "maktens korridorer" som mina lärare så vackert uttryckte det. 
 
◊ Stockholm bjöd tyvärr inte på nå vidar väder. Men destå lyckligare var väl jag! 
 
◊ Våra förväntningar "Åh nu kommer vi få träffa på Jens Lapidus och en massa andra kändisar", vad vi fick se "Såhär får vi olika golvknarrljud när vi spelar in radioteatern" ... Men men, jag klagade inte högst. 
 
◊ "Åh fin gata ... vänta lite nu? Vad hände?" När man försöker ta ett kort på en fin gata och en ännu finare kompis kliver in i bilden. Noll fokus men fint ändå, så mycket kärlek ♥ 
 
◊ En fin park (???) i Östermalm (tror jag?) 
 
◊ The crew at the front ↑ och los tomates at the left →
 
◊ Sist men inte minst - PARTILEDARDEBATTEN! Asså åmagad, när Löfven sa till Åkesson att slå upp "empati" i ordboken ... Såå najjs, finns inte ens ord som kan beskriva hur klockrent det var. Annars var det inget särkilt direkt, men kul att se en debatt IRL. Speciellt nu efter decemberöverenskommelsens fall. Inte för att den berördes när vi va där dårå. Men ändå! 
 
Det var nog det mesta från resan. Några ömma fötter, ett flertal tindermatchningar (japp ni läste rätt, JAG HAR TINDER) och ett ex antal skoskav senare så satt vi på tåget hem. Vi hade det riktigt bra! Känner ni för att kolla in mitt inlägg där jag ordbajsade spontana tankar om resan så kan ni klicka HÄR
 
Vi höres! 
 
Publicerat i Allmänt