Höstmånad

Hejsan höstmånad. Hösten kom som över en natt, med gula löv, regn och kyla. Men förde också med sig stickade tröjor, te och tända ljus. Hösten är och förblir min favoritårstid, helt klart. För många är hösten något negativt, mörkret tar över och allting dör. Men jag ser hösten som förändringarnas årstid, man börjar skolan och allt vad det kan innebära, löven faller och man kan andas igen. Man får längta lite efter sommar och sol. Nyttigt, lite som livet typ. Man behöver få längta för att se det vackra i det lilla. Om det nu är så man säger. 
 
Igår var en fin dag. Den kantades visserligen av huvudvärk och magont. Men det gjorde liksom inget. Jag och några kompisar fick tummen ur och bokade en grymt efterlängtad resa. Jag har nog inte riktigt fattat att vi ska åka än. Men att spendera några dagar i ett höstigt London med goa vänner är inte helt fel, knappt två månader kvar. Wiiie. Älskar verkligen London, en så himla fin stad. Har ju varit där en gång förut, men missade Big Ben. Så jag vet inte om det räknas? Ska försöka gottgöra mitt misstag. 
 
See yah 
 
Publicerat i Allmänt