Hipp hipp broccoli!

Nu i dagarna fyller veggie-Klara två år!! Jag har alltså inte ätit något annat kött än vilt och fisk på TVÅ HELA ÅR! Det är galet. Jag är dessutom så sjukt stolt över mig själv! Jag trodde aldrig att det skulle hålla så här länge, helt ärligt så räknade jag med att jag skulle stå ut i ett halvår typ.
 
Men här står jag nu, efter två år. Mer taggad än någonsin! För visst har det varit perioder när jag varit redo att ge upp fullständigt. Bara skita i allting och övergå till vanlig kost igen. Men så stöter man på något så litet som bilden ovan och man blir taggad till tusen att fortsätta igen! Jag lagar min egen mat, ibland vegetariskt och ibland helt veganskt. Jag är inte vegan, inte på långa vägar. Men ibland känner jag bara för det helt enkelt. Jag ser det som en frihet! Jag vet vad det är jag äter, jag vet hur maten har tillagats och jag har bara mig själv och skylla om det blir pannkaka. 
 
Många undrar om jag inte känner mig begränsad. Verkligen inte! Tvärtom rentav, visst att det är redigt surt att gå ut och äta ibland och upptäcka att det enda vegetariska som finns är salladsbuffén. Men någonstans där inne är man så trygg i sig själv och sitt val att ingen kan ändra på det. Ingen annan än dig själv. Visst att man fått nöja sig med salladsbuffé och vitläksbröd ibland. Men det är ju mitt eget val, jag vill ju inte äta något annat. 
 
Så ja, man ska våga gå sin egen väg och äta vad man känner för! Du är dig själv och ingen annan. Amen! 
 
 
 
 

 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Bra kämpat hööru! 💪🍏🌱🌿

Svar: Åh tack så mycket!! :D
Klara