För en evighet sedan …

För en evighet sedan, men jag minns det som igår. Hejsan svejsan. Här gapar det tomt. Jag lyssnar på Thomas Stenström och skickar in skolans första inlämning. Wihey. Vi övar på att leva i nuet, mindfulness och så vidare. Vi läser om Sigmund Freud, vi pratar om svensk språkhistoria.
 
Jag har prestationsångest över en grej som jag egentligen inte ens behövde göra. Skolan har precis börjat, jag går sista året på Samhällsprogrammet. Egentligen skulle jag vilja sätta mig ner, läsa en kurs i taget och dricka alldeles för mycket te. Men den tiden kommer väl, det gäller att leva i nuet och göra det bästa man kan utav det.
 
Jag är faktiskt ganska peppad för årets kurser och trivs jättebra. Jag är lite kluven, men det är väl skolstarten i ett nötskal. Hejja mig, hejja dig. Vi är pilarna vars bågar spänns. Snart skjuts vi iväg. 
 
 
Publicerat i Allmänt