Roadtrip Öland-Kivik #2

Kanske det bästa med Öland - väderkvarnar! De fanns precis överallt och jag kunde inte sluta tänke på sagoriddaren Don Quijote som slogs mot väderkvarnar i tron om att de var jättar. Japp. 
En annan bra grej med Öland var alla fina kossor och att jag hade ett fotoflow utan dess like. Kunde inte sluta förundras över hur sjukt fina dessa djur är och att folk faktiskt äter dessa varelser. Vill inte dömma, alla gör ju som de själva vill och jag har ju med ätit nötkött en gång i tiden. Men tanken kändes lite bisarr! 
Vi åkte runt litegrann och hann utforska stora delar av Södra Öland. Här är ett av mina tappra försök med att ta kort genom kusinens taklucka på bilen på den finaste allén. 
Vi åkte ut till Långe Jan och körde igenom det häftigaste naturreservatet där kor och får gick fritt över vägarna. Foto-Klara gick bananas och fick tillslut ett kort när en Arla-ko gick över vägen. Åh vad jag älskar kor, förstår verkligen att de är heliga i Indien. 
Vi åkte även ut till en strand, vi hade av någon anledning fått för oss att klä oss somrigt och så. Vilket vi bittert fick ångra då det blåste iskalla stormvindar (typ i alla fall) från havet. Men det var najjs ändå, Lina fick plockat lite sten och jag fick ett tillfälle att visa upp mina bleka ben. Dessutom fick jag finaste bilden på kusinen och hennes dotter, så mycket kärlek!! 
Vid stranden fanns dessutom en massa fina blommor, foto-Klara gick bananas igen. Den känslan är verkligen fantastisk när man gång på gång känner "wow jag fick till det". Här var det nästan så att solen kom fram dessutom, sensation! 
 
Dagen efter visiten och övernattningen på Öland stack vi söderöver och gick på Kiviks marknaden. Solen sken, jag köpte körsbär och en fin anteckningsbok. Sedan gick vi på jakt efter den mest prisvärda frost-dockan och de snyggaste solbrillorna. Det slutade med att vi struntade i frots-dockorna och att syrran köpte "fel" solbrillor vilket gjorde att jag köpte ett par till henne när jag var nere i Berlin och Lina blev glad igen. Wihoo.
 
Detta var alltså vår roadtrip Öland-Kivik och hem igen! Tänk vad mycket som hinns med på två dagar ... 
 
Puss & Hej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / emelie:

Du är jätte duktig på att ta bilder, super fint! :)

Svar: Åh tack så jättemycket snälla du!! 😊
Klara