Vad mina dagar består av

Jag har alltså sommarlov, PÅ RIKTIGT! Inget jobb och inga måsten. Bara dagar och tid att fördriva. Några ögonblick men samtidigt en evighet. Man vill ju hinna med ALLT roligt innan skolan börjar för sedan har man ju ingen tid alls? Eller ork? Men trots allt jag gör känns det ändå som jag mest sitter av tiden, den frustrationen är hemsk! 
 
♥ Men jag har kollat på soluppgången med en fin vän och en kopp te. Frös hur mycket som helst trots att jag virat in mig i ett tjockt lager med filtar. Men men, bara att inse faktum att jag är en frusen människa. 
 
♥ Jag har äntligen tagit mig tid att läsa! Visst att det går trögt men gillar boken riktigt mycket faktiskt. En bok av Johanne Hildebrandt, en av mina absoluta favoritförfattare.  
 
♥Jag går promenader, med och utan sällskap genom lummiga snår på slingrande stigar.
 
♥ Jag fotar en massa och har dessutom efter cirkus 8 månader läst igenom instruktionsboken till kameran. Är en sådan person som aldrig läst en instruktionsbok i hela mitt liv. Men något nytt lärde jag mig säkerligen! 
 
♥ Rensar datorn och inser att jag har alldeles för mycket bilder som bara ligger och skräpar! 
 
♥ Träffar gosiga kompisar, men råkar få bilderna raderade när programet jag redigerar i stängs av mitt i importen (det vart många glada utrop då kan jag säga)  
 
♥ Klurar på romanidéer! 
 
♥ Redigerar bilder och inser att jag både behöver ett nytt objektiv, ett riktigt redigeringsprogram och fler timmar på dygnet. 
 
♥ Sen försöker jag väl njuta lite av lugnet och göra ingenting med, vilket ofta resulterar i några avsnitt av The Tudors. Bra serie det där alltså. 
 
Detta är hur mina dagar och min sommar sett ut i stort. Inget märkvärdigt alls egentligen, har mest tagit det lugnt.  Men det är också det man saknar mest sedan när skolan drar igång igen ... Eller typ i alla fall, vi säger så. 
 
Vad hittar ni på på dagarna?
Publicerat i Allmänt