Roadtrip

Som rubriken lyder drog jag, syrran, kusinen och hennes dotter iväg på en liten roadtrip i söndags. Vår så gott som årliga tradition med att åka på Kiviks marknad började med att vi skulle tillbringa dagen och natten på Öland för att sedan ta Kivik "på vägen hem" dagen efter. Lika mysigt som vanligt och Öland överträffade alla mina förväntningar. Bilden ovan är tagen genom bilens taklucka med mobilen btw, livin' on tha edge. Men vad gör man inte för konsten? (Nej mamma jag stod inte upp i bilen, jag höll bara upp mobilen genom takluckan. Du kan vara lugn ...) 
 
Vårt boende var enkelt men läget var riktigt fint och vi hann trots vår korta vistelse få en skymt av Ölands sydligaste spets. Är kär som tusan, väderkvarnar, vidsträkta åkrar med karg bebyggelse och kor, kan det bli bättre?
 
Kort och gott, tänkte ta mer om det i ett annat inlägg. Med andra ord jobbade jag första arbetsdagen för veckan idag då alltså. Lite småsegt då vi kom hem sent och sådär, men annars gick det fint. Avrundade en ganska dryg dag med att fotografera syrran och Linnea när de badade med hästarna, risk för att bilder därifrån dyker upp här med. Hehe. 
 
Hadé gött! 
 
Publicerat i Allmänt