Wanties

                                                                                                        
                                           
      
 
// Kanna - Rörstrand Mon Amie // Burk - Rörstrand Kulinara // Te-kopp Rörstrand Mon Amie // Te-mugg Iittala Sarjaton // 
 
Några favoriter jag hittat nu när jag kollat på porslin, egentligen är väl tallrikar det jag inte har i nuläget och de som jag "ska" kolla på. Tycker det är lika abra, för någon gång ska man ju flytta hemifrån och det känns så tråkigt att impulsköpa porslin och sådant som man kommer kunna ha typ hela livet. Det ska ju vara något personligt, något man verkligen vill ha. Så tänker jag i alla fall!
 
Men istället för att kolla på tallrikar fastnar jag bland alla mysiga dessa muggar och koppar. Jag menar, hur mysig är inte koppen från Iittala? Tänk lite varmt te i den en stormig höstkväll med tända ljus och en gosig filt, gaah. Och hur fin är inte kannan från Rörstrand?? OCH BURKEN? Alltså jag kommer bli ruinerad, på gulligt porslin.
 
Jag älskar ju loppis så jag får väl försöka hitta något liknande där. Risken finns väl att jag gör det också ... Känner att jag kommer behöva ett rum i min framtida lägenhet där jag kan ha alla mina tekoppar. Typ en walk-in-closet, fast för koppar. Kanske en för söta burkar också, när jag ändå är igång liksom! Alltså detta bådar inte gott, hahah. 
 
Hur tänker du inför din framtida flytt? Samlar du  redan nu? Eller hur tänkte du innan du flyttade? 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt