#veggiepower

Hejsan! Dagen inleddes med en tripp till Borås med mammsen. Köpte (äntligen) ett par nya svarta jeans och ännu en polotröja från Gina Tricot. Diggar den affären alltså, de har mycket fint nu! Men dagens höjdpunkt var helt klart maten. Herregud. Jag dog. Vi åt på Utbult Borneby & co, vid kulturhuset.
 
Rekomenderar verkligen det stället, trevlig personal, fantastisk mat och grymt mysig lokal! Det är sällan jag känner "WOW!" när jag äter någonting ute på restaurang (Tyvärr är det vegetariska allt för ofta halvfabrikat.), men det här var bland det godaste jag ätit på riktigt länge alltså. Rödbetsbiff med zuchinigratäng med rostade nötter. Låter kanske inte mycket för världen men jag blev så glad. Haha. 
 
Avslutade det hela med en kopp te och en biskvi. Alltså biskvier är kakornas kaka? Har liksom upptäckt detta fantastiska bakverk senaste månaderna? Varför har ingen sagt det till mig tidigare? Deras biskvi var dessutom något alldeles extra. Himmel. Teet var riktigt gott det med. Till allas stora förvåning. Hehe. Lyckad dag helt enkelt. Så vill ni äta gott vegetariskt i Borås eller bara insupa den fantastiska atmosfären så rekomenderar jag dig verkligen att gå dit. 
 
Hadé! 
Publicerat i Allmänt